מרן הגראי"ל שטיינמן מגלה: "זאת הסיבה של עיכוב בנות בשידוכים"

    ארי וידר No Comments on מרן הגראי"ל שטיינמן מגלה: "זאת הסיבה של עיכוב בנות בשידוכים"
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן הגרי"ש אלישיב היה 'קופץ' ממקומו בראותו את מרן הגראי"ל שטיינמן נכנס אליו, כך העיד השבוע החברותא של מרן הגראי"ל שטיינמן הרב משה יהודה שניידר לרגל הייארצייט של מרן הגרי"ש אלישיב.

    "מחזה הוד היה לראות בכל פעם שהיה בא רבינו לבית מרן זצוק"ל, וכדרכו היה מרן שקוע עיניו ולבו בתוך הגמ', ולא שם לב לראות מי הנכנסים, אך כשאמרו לו בני הבית שרבינו הגיע, היה מרים עיניו, ומיד כשראה את רבינו בחדר, הי' "קופץ" ממקומו ונעמד מלא קומתו, עד שנתיישב רבינו, וזה היה גם לאחר שעבר ניתוח ברגלו, והיה קשה לו מאד לקום. וכן בצאת רבינו מלפניו, היה יוצא ללוותו, אף כשבא לו בטרחה מרובה, ורבינו היה מבקשו תמיד שלא ללוותו" סיפר.

    לרגל סוגיה הלכתית שהועלתה השבוע, מספר הרב שניידר כי מרן הגראי"ל שטיינמן נוהג היה לכתוב ע"ג ספר מיוחד את התאריכים והשעות המדויקות של לידת בניו ובנותיו.

    "הוא הוסיף גם למספר הגויים תאריך פלוני, וכן כתב את מקום הלידה. ואצל הבנים סיים בברכה שנזכה לגדלו לתורה לחופה ולמעשים טובים, ובבנות כתב שנזכה לגדלה לחופה ומעשים טובים, וכפי שמעיר לאלה שמוסיפים במי שבירך על בת, שיזכו לגדלה "לתורה" דהוא דבר הבל, כיון שאסור ללמדה תורה, ופעם אף התבטא שאין פלא שיש בנות המעוכבות שידוך, היות והתפללו עליהן שיגדלו לתורה ולחופה, א"כ צריכה קודם לזכות לתורה, ואח"כ לחופה, ולא זכתה עדיין לתורה".



    0 תגובות